Organisatie-ontwikkeling en interim management
 
Thom Verleg O.I.M. officieel van start

Thom Verleg O.I.M. officieel van start

Deze week is mijn leven van interimmanager van start gegaan. Iets waar ik lang naar uit heb gezien en wat in de voorbereiding veel energie heeft gevraagd maar ook heeft opgeleverd. Een onderneming starten is erg leuk, maar als je het goed wilt doen, zeker geen sinecure. Voor mijn eerste klus ben ik aan de slag in Groningen, als projectdirecteur bedrijfsvoering en beheer bij een grote onderwijsorganisatie.

Waar richt ik me op?

Ik richt me met [ Thom Verleg O.I.M. ] op het ondersteunen van organisaties om het beter te doen. Beter in de manier waarop zaken zijn ingericht en het op orde brengen van de bedrijfsvoering. Hierbij staat voor mij de ontwikkeling van organisaties altijd voorop.

Als het gaat om het helpen bij organisatie-inrichtingen of het managen van organisatieonderdelen, geloof ik niet in kaasschaven. Waar ik wel in geloof is het samen met collegae werken aan proces – en kwaliteitsverbeteringen. Kostenreducties komen dan over het algemeen vanzelf! Ook denk ik, dat je organisaties moet flexibiliseren, zodat ze opgewassen zijn tegen de veranderende omstandigheden van alle dag. De wereld om ons heen (lees arbeidsmarkt, politiek, economie) is immers voortdurend in ontwikkeling en dat betekent dat organisaties daarop steeds zullen moeten anticiperen.

Thom Verleg

Op mijn website heb ik mijn gedachtengoed uiteengezet. Ik zou je van harte willen uitnodigen dit eens na te lezen.

Op mijn site heb ik een blog ontwikkeld, die ik regelmatig zal vullen met onderwerpen die me bezighouden. Leuk als je me via dit medium zou willen volgen.

 

Mijn achtergrond

Ik heb veel kennis en ervaring opgedaan in ondersteunende organisaties met een maatschappelijke context. Zo ben ik ruim 10 jaar actief geweest bij ondersteunende diensten van de politie, onder andere als eindverantwoordelijke voor de totale facilitaire dienstverlening van regiopolitie Brabant Zuid-Oost en als hoofd van een gemeenschappelijke meldkamer. Daarnaast heb ik ruim zes jaar leiding gegeven aan de ondersteunende diensten op het gebied van facility management, ICT en administraties van een ROC. De laatste jaren functioneerde ik als clustermanager van het Facilitair Bedrijf en I&A van een topklinisch ziekenhuis.

In 2012 rondde ik een MBA af aan de Maastricht School of Management.

 

Ik verheug me er op om je te ontmoeten en om je meer te vertellen over mijn gedachtengoed!

2 Comments

Comments are closed.